Verbeteringen in het dashboard voor Office365 beheerders

Het is een tijdje stil geweest op dit blog. In april hebben wij een dochter gekregen en daardoor is de prioriteit van het bloggen behoorlijk afgenomen :).  Gelukkig zijn de afgelopen weken genoeg verbeteringen toegevoegd aan het Office365 platform om de komende tijd weer volop blogs te schrijven.

Notificatie’s van de status van je diensten
Een van de onderdelen als beheerder van Office365 die erg lastig was het verkrijgen van notificaties als er iets met je omgeving aan de hand was. Hiervoor moest je altijd inloggen in de O365 portal. Met de komst van de APPS voor Office365 (Windows Phone, IOS en Android) is het u ook mogelijk om push notificatie’s op je telefoon te krijgen dat er iets aan de hand is met je tenant. Zoals hieronder op een iPhone is weergegeven:

Improved-communications-and-tools-5

Integratie met eigen helpdesk system

Er is een publieke preview gekomen van de Office 365 Service Communications API. Hiermee is het mogelijk om vanuit andere systemen te koppelen, denk bijv. aan Topdesk, aan de Office365 service desk. Daarmee is het mogelijk om bijv. in je eigen service management systeem de status van je tenant zichtbaar te krijgen. Hieronder een voorbeeld hoe ze dat in een ander systeem gekoppeld hebben:

 

 

Advertenties

Een gedachte over “Verbeteringen in het dashboard voor Office365 beheerders

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s